6.2.2019

Zázračné účinky vitamínu C

 

Vitamíny jsou organické sloučeniny, které nezbytně potřebuje nás organismus pro svoji existenci a normální fungování, nedokáže je ale sám syntetizovat a proto je musí přijímat v potravě. Proč je vitamín C tak důležitý pro správnou funkci našeho těla?

Celkově známe 13 vitamínů. Rozdělujeme je na vitamíny rozpustné ve vodě, ke kterým patří i vitamin C (kyselina askorbová), které se rychleji vyplavují z těla a vitaminy rozpustné v tucích, jejichž zásoby si tělo uchovává dny, někdy i měsíce.

Vitamín C patří mezi zcela základní látky v lidském těle a náš život bez něj není možný. Účastní se tisíců biochemických procesů. Vitamínem C se nelze předávkovat a můžeme si díky němu  vyléčit i některá onemocnění.

Jaká je funkce vitamínu C?

Podílí se na tvorbě a opravě kolagenu, čili od něj závisí zpevňování, regenerace a růst kardiovaskulárního systému, svalů, šlach, kloubů a kostí. Umožňuje práci buněk a to i při nedostatku kyslíku. Zdravě zvyšuje odolnost vůči fyzické zátěži a bolesti.

Jako antioxidant omezuje činnost volných radikálů, které jsou jednou z příčin stárnutí.

Vitamín C chrání kůži před slunečním zářením. Jeho nedostatek způsobuje suchou ochablou pokožku, pokleslé kontury pleti a předčasný vznik vrásek. Stejně tak je i důležitý  pro stav našich nehtů a vlasů.

V jakých obdobích a v jakém věku bychom měli příjem tohoto vitamínu C zvýšit?

Pokud bychom měli dát univerzální radu, tak  pak v každé stresové situaci a při každém oslabení organismu. Zvlášť důležitý je pro ženy v těhotenství, protože prožívají fyziologický stres a zároveň plod spotřebovává vitamín C pro svůj růst. Po porodu pak kvůli regeneraci a zvládnutí stresu z péče o dítě.

Určitě nezapomínejme na dodání tohoto vitamínu dětem, protože mají oproti dospělým výraznější spotřebu  a na starší lidi, kteří mají oslabenou schopnost příjmu vitaminů.

Jak se projeví nedostatek vitamínu C v těle člověka?

Ukazatele jsou celkem jasné. Postupné upadání vitality, oslabení imunity, náchylnost k infekcím, pomalé hojení ran, problémy s dásněmi, zvýšená krvácivost, oslabení šlach, kloubů, kostí a kardiovaskulárního systému. Syndrom chronické únavy, alergie a celkově suchá pokožka.

Nezapomínejte, že nejdůležitější je prevence před onemocněními, proto je důležité jíst hodně ovoce a zeleniny s vysokým obsahem vitamínu C. Člověk je odkázán na příjem vitamínu C ze stravv. Zkuste zapojit do svého jídelníčku šípky, rakytník, rybíz, třešně, jahody, červený meloun, jablka, rajčata, papriku, listovou zeleninu a špenát.

Podle oficiálních zpráv WHO (Světové zdravotnické organizace) v současnosti v běžném prostředí chybí každému z nás v běžně dostupné stravě 50% vitamínů a 60% minerálů. Je to také jedna z příčin, proč lidé a hlavně děti, mají stále častěji  sníženou imunitu a trpí civilizačními chorobami. Proto je důležité dodávat tělu vitamíny také ve formě výživových doplňků a právě v době, kdy je lokálně nedostatek čerstvého ovoce a zeleniny.

Z našich TIENS výživových doplňků, které obsahují vitamín C, vám můžeme doporučit Spirulinu, Fizzy Trojnásobný hořčík s výtažkem z bazalky, Ikan a Kardi olej z krillu a rakytníku řešetlákového.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *