27.8.2019

Rozhovor s nadějným sportovcem

 

Patrik je ve svých 21 letech úspěšným závodníkem na ploché dráze, jak vypadá jeho stravovací rutina a jak se připravuje na závody?

Od kdy se věnujete jízdě na ploché dráze profesionálně?

Ploché dráze se věnuji od svých 12 let. Ve 13 letech jsem jel svoje první Mistrovství Světa, takže to považuji za svůj začátek profesionální kariéry.

Potřebuje člověk mít nějaké fyzické předpoklady k tomuto sportu? Máte nějaké specifické stravovací návyky, např. před závodem, během tréninků?

Určitě je výhoda, když má člověk malou postavu a váží “pár” kilo. To já bohužel nejsem, ale váhu si snažím hlídat co nejnižší. Samozřejmě se nic nemá přehánět, protože potřebuji, aby moje tělo dokázalo normálně fungovat.
Stravovací návyky jsou individuální, ale na cestách je složité najít kvalitní stravu, takže u sebe mám Nutri-Shape Shake, který mi plnohodnotně nahradí jedno jídlo. Každopádně se všech jídel je podle mě nejdůležitější snídaně. Vajíčka s toustem, káva, 20 minut běhu a člověk má nastartovaný den.
Před samotnými závody jsou nejdůležitější cukry. Já osobně nemám rád, když při závodech cítím pocit prázdného žaludku.
 

Co je v rámci Vašeho sportu nejvíce zatížené a musíte tomu věnovat větší pozornost?

V ploché dráze, ač to tak nevypadá, jsou zatíženy všechny svaly v těle. Nejdůležitější jsou nohy, záda, trapézy, ramena, prsní svalstvo, břicho a ruce. Dbát by si mělo preventivně na všechno.

Musíte tělu dodávat nějaké vitamíny nebo doplňky stravy?

Určitě jsou v první řadě důležité základní vitamíny pro kvalitní imunitu, ale také hořčík proti křečím, kalcium na kosti, podle aktuálních potřeb si vezmu i jiné doplňky stravy, které TIENS nabízí.
 

Na co se aktuálně připravujete, co vás čeká?

Zítra mě čeká Zlatá Přilba Slovenska (26.8.2019, pozn.redakce). A v říjnu Zlatá Přilba města Pardubic, což je vrchol sezóny.
Více o Patrikovi na http://mikelracing.com/about/

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *