24.9.2019

Jak na jednodenní detox?

 

Možná si to ani neuvědomujeme, ale toxiny jsou součástí našeho každodenního života. Vdechujeme je z ovzduší, přijímáme v potravě ve formě pesticidů a konzervačních látek, ale jsou tvořeny i bakteriemi v našem těle. Zbavit tělo od toxinů je důležité pro celkové zdraví a zlepšení jeho funkčnosti.

Detoxikace na podzim by se měla zaměřit na střeva, játra a trávení. Játra patří k nejdůležitějším orgánům detoxikace, střeva jsou místem, kde se velké množství toxinů tvoří a vstřebává. Špatně fungující střeva vedou k hromadění škodlivin a vznikají i nepříjemné problémy s trávením.

Náš organismus dostane každý den velké množství toxinů (škodlivin) ať už přijatou potravou, vodou nebo i vdechovaným vzduchem. Toxiny jsou látky, které našemu organizmu škodí, ukládají se v našich vnitřních orgánech, buňkách, trávicím traktu a negativně ovlivňují jejich činnost a následně oslabují imunitní systém. Díky toxinům vznikají různé dýchací těžkosti, obezita, jojo efekt, plísně, houby, kožní nemoci a trávicí potíže.

Pokud pro vás bylo slovo detoxikace strašákem, tak se nemusíte bát a zkuste začít jednodenním detoxem.

Základem každé správné a zdravé detoxikace jsou jednoduché věci jako je vypít denně dostatečné množství čisté vody, sníst hodně zeleniny a vlákniny.

Připravili jsme pro Vás tip na efektivní jednodenní detox:

  1.  5x denně si dát lehkou stravu (nejí se maso a studené potraviny, nejlepší je zeleninová polévka, může být i s luštěninou), svačina – kus ovoce, může být i směs nesolených ořechů.
  2. Dodržovat pitný režim minimálně 1,5 l vody (ne studené, ale teplejší, vhodný je i Antilipidový čaj
  3. FOS sirup (tj. 12 sáčků ve 3 krabičkách) 3x denně 4 sáčky vždy 1 hod. před jídlem:

FOS                        1 hodinu nejíst                      snídaně

FOS                        1 hodinu nejíst                      oběd

FOS                        1 hodinu nejíst                      večeře

A proč právě FOS sirup?

Zažívacímu traktu zdravého člověka dominují prospěšné probiotické bakterie. Růst probiotických organismů podpoříme především tím, že do svého jídelníčku zahrneme prebiotika. To jsou nestravitelné potraviny podporující růst či aktivitu střevních bakterií, které prospívají zdraví svého hostitele.

Podle čínské medicíny pevné zdraví začíná právě ve střevě

Výhodou prebiotik je, že se štěpí až v tlustém střevě a cesta předcházejícími částmi zažívacího traktu jejich vlastnosti nijak neovlivní. Momentálně veškerá popsaná a průmyslově vyráběna prebiotika jsou sacharidy. Patří sem několik nestravitelných oligosacharidů (NDO) a některé polysacharidy.

Mezi prebiotické polysacharidy patří inulin a některé druhy škrobů, které odolávají působení trávicích enzymů. Mezi oligosacharidy s doloženými prebiotickými vlastnostmi patří fruktooligosacharidy (FOS). A právě z jejich vlastností vychází FOS sirup.

 

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *