22.3.2019

Jak běžet s lehkostí!

 

Také venku potkáváte stále více běžců a běžkyň? Pro někoho je to druh relaxu, zvýšení fyzické aktivity, ale v případě Evy Beránkové je to nedílná součást jejího života a tak se rozhodla své nadšení pro tento sport a získáné zkušenosti předávat dál! A s námi se podělila o pár důležitých tipů, které vás můžou inspirtovat k běhu.

Co pro Vás osobně znamená běh, je to jen sport nebo životní styl?

Já osobně beru běh jako svou závislost. 🙂
 

Jste jedna z trenérek velmi úspěšného projektu Jdu běhat, s jakou motivací k vám nejčastěji chodí ženy? Jaká je jejich hlavní motivace?

Cílem Jdu běhat (běžecké kurzy pro ženy) je naučit klientky především správné technice běhu. A s touto motivací se k nám i hlásí. Samozřejmě, že jejich následným cílem je i zlepšení kondice, vylepšení výkonů, redukce váhy, …a i fajn kolektiv, který se tam opravdu vytvoří 🙂

Pokud začínáme s během, doporučujete nějak upravit životosprávu? Máme tělu dodávat nějaké látky ve větším množství?

Především bych apelovala na nevynechávání jídla po běžeckém tréninku, kdy tělo potřebuje doplnit svalový glykogen pro naše další výkony. Hladověním po sportovní aktivitě si též narušujeme regeneraci a nikdo přeci nechce být do dalšího tréninku jako mátoha.:-)
Pak určitě nezapomínat na dostatečný příjem tekutin. A to nejen po aktivitě, ale být dostatečně zavodněn i před ní.
Z doplňků stravy bych doporučila pro prevenci kloubní výživu, hořčík pro nervovou svalovou, ostropestřec pro regeneraci jater.

A na jaké vy osobně při svém tréninku nedáte dopustit?

V mém případě, jak už jsem psala, doplňuji hořčík a ostropestřec, díky kterým se necítím unavená po náročnějším běžeckém dni. V zimních měsících pak doplňuji ještě vitamin D3.
A na co si v posledních letech dávám opravdu pozor, je nevynechání jídla po intenzivním tréninku. A zde musím říci, že naprosto perfektní je Váš shake, který je chuťově fajn, necítím se po něm nijak těžce a během vteřinky ho mám připravený. 🙂

 

Pokud se  chceme opravdu do tréninku ponořit, musíme naopak něco omezit? Můžeme si dát třeba kávu?

Proti kávě v zásadě nic nemám. Naopak ji můžete využít jako nabuzující stimulant před během. Co bych však omezila je alkohol. Alkohol též narušuje proces regenerace. Takže z tohoto důvodu bych alkohol určitě vyřadila po náročném tréninku.

Jde dohromady běh a hubnutí? Dá se díky pravidelnému běhu snížit váhu?

Záleží o jak velkou redukci váhy nám jde a jak fyzicky zdatní jsme. Pokud je nárůst naší váhy více, jak deset procent našeho optima a naposledy jsme sportovali při tělocviku na základní škole, pak bych běh zatím nedoporučila. Určitě ale nezanevřete na pohyb a k běhu se časem dostanete!
Děkujeme za rozhovor Evě a přejeme jí krásné běžecké jaro:-)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *