6.6.2018

Nebojte se v těhoteství sportovat

 

Cvičení v těhotenství? Určitě v dnešní době už není žádným tabu, možná i naopak. V rozumné míře můžete se cvičením, na které jste zvyklé pokračovat. Samozřejmě záleží i na zdravotním stavu a na konzultaci s vaším lékařem. Obecně se tak můžete držet následujících bodů.

  1. Není nutné přibrat na váze víc než je potřeba. Pohyb je důležitý i během těhotenství. Pokud přestanete a budete se stravovat stejně, spíše i více, tak budete samozřejmě na váze přibírat mnohem rychleji. Během tohoto období je vaše tělo vystaveno velké zátěži, protože je v něm více vody, krve, zvětšují se prsa a miminko stále roste a nabývá na váze, proto je více než dobré se udržovat v kondici.
  2. Kontrolujte svou teplotu, vaše tělo se nesmí v těhotenství přehřát. Tělo se umí samo ochlazovat pocením, ale miminko to ještě nezvládne.
  3. Tepová frekvence nesmí přesáhnout 70 % vaší maximální tepové frekvence (MHR – nejrychlejší frekvence srdce za minutu, kterou je schopno zvládnout).  Vypočítat se dá tak, že od 220 odečtete váš věk, ale nejedná se o nejpřesnější výpočet, pouze o nejrychlejší.
  4. Nezvedejte nic těžkého, zaměřte se na lehčí nebo raději žádné zátěže a místo toho opakujte spíše jeden cvik několikrát.
  5. Vyhněte se skákání, bojovým sportům, běhu a crossfitu. Běžte si zaplavat, cvičte jógu, projděte se nebo vyrazte na kolo na rovném povrchu. Rozumné cvičení na udržení kondice je bezpečné.

Každý den však nemůže být posvícení, pokud se zrovna necítí dvakrát, cvičení klidně vynechejte a dopřejte si odpočinek. Jste přeci opravdu v jiném stavu a nemusíte striktně dodržovat všechny své stanovené tréninkové plány.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *